JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI A L’HORTA SUD.VISITA GUIADA A LES BARRAQUES DEL PORT DE CATARROJA I PASSEIG EN BARCA PER L’ALBUFERA AMB LECTURES DE TEXTOS D’ESCRIPTORS VALENCIANS

Ds, 28/09/2013 - 10:00 - 14:00

JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI A L’HORTA SUD. Dissabte dia 28 de setembre

Tots els països consideren que el patrimoni cultural representa la seua cultura i la seua història d’una forma privilegiada. Tant és així, que sovint estepatrimoni és vist com un símbol de la identitat dels pobles.

El patrimoni expressa, en qualsevol cas, la riquesa cultural col·lectiva i comuna i és un factor de coneixement mutuentre els pobles.

Les jornades Europees del Patrimoni varen ser creades l’any 1991 per iniciativa del Consell d’Europa per acostar el ciutadà europeu a estetresor col·lectiu, tant a la seuarealitat més local, com a estadimensió continental.Per això moltes de les institucions encarregades de la seua conservació o difusió se sumen a esta convocatòria organitzant diverses activitats de cara a la societat per tal de sensibilitzar i donar a conèixer la realitat patrimonial del territori que ens envolta.

Des de l’any 2003,durant 10 anys de manera ininterrompuda, el Museu Comarcal de l’Horta Sud “Josep Ferrís March” organitza aquestes jornades en la comarca amb diverses activitats per  a apropar els ciutadans i ciutadanes el nostre patrimoni cultural i natural.

A partir de la segona meitat del segle XIX es produix un canvi en l’apreciació del paisatge de l’Albufera i de les seues marjals. Passa de ser un paisatge inhòspit per la malària i el pal·ludisme a ser contemplat per la seua qualitat estètica i rendibilitat econòmica. Des de les darreres dècades dels  vuit-cents la seua bellessa ha sigut captada i expressada per les obres de pintors, escriptors i fotògrafs.

Enguany proposem un recorregut per a contemplar l’Albufera i les barraques del port de Catarroja, on compartirem amb la nostra percepció les mirades literàries sobre l’Albufera i la barraca que ens han transmés en les seues obres escriptors com ara Teodor Llorente, Vicent Blasco Ibáñez o Joan Fuster.

Punt de trobada: Port de Catarroja. 10 hores, on visitarem les barraques. En acabar farem un passeig en barca pel llac.

Activitat gratuïta. Places limitades.

Cal inscriure’s telefonant al museu: 961588221.

Vos animema afegir-se al grup de persones que anem a participar en este itinerari organitzat amb motiu del dia internancional dels museus.