PELS CAMINS DE L'AIGUA. ITINERARI A PEU PER LA SÈQUIA REIAL DEL XÚQUER

Ds, 21/05/2011 - 10:00 - 12:45

El Dia Internacional dels Museus, el 18 de maig, és una celebració que té lloc anualment amb una divisa: “Els museus són un mitjà d’intercanvi cultural important, d’enriquiment de les cultures, des de la comprensió mútua, la cooperació, i la pau entre els pobles”. El Consell Internacional dels Museus, l'ICOM, des de 1977, proposa cada any un tema a partir del qual convida tots els museus, tenint en compte les tradicions i singularitats de cada país, a organitzar diverses activitats amb motiu del Dia Internacional dels Museus, amb l’objectiu d’apropar les institucions museístiques i els professionals que hi treballen al públic en general, i de sensibilitzar els ciutadans sobre la tasca i els reptes que tenen els museus per esdevindre institucions al servei de la societat i el seu desenvolupament. El lema proposat per a enguany és: "museus i memòria".

Enguany el museu enceta una nova línia d'itineraris per a conèixer el patrimoni cultural i paisatgístic de la comarca que hem anomenat "Pels camins de l'aigua" on se servirem del traçat de les sèquies històriques per a recorrer diferents indrets de la comarca.

El dia 21 de maig vos convidem a realitzar un itinerari a peu per la Séquia Reial del Xúquer, des de Picassent fins a Alcàsser.

LLOC DE TROBADA:

10 hores: Porta de Foressos Golf, davant l'entrada de la presó de Picassent. S'accedeix per la A-7 prenent l'eixida 886.

LONGITUD DEL RECORREGUT I DIFICULTAT:

La longitud del recorregut es de 6000 metres, totalment pla, amb dificultat baixa, apte per a totes les edats i públic.  Convé dur calcer adequat, gorra i aigua.

La participació en l'activitat és lliure i gratuita, tot i que cal confirmar la participació telefonant al museu amb la finalitat de tindre una previsió del nombre de persones assistents.

MÉS INFORMACIÓ:

Plànol de l'itinerari