Activités

JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI A L'HORTA SUD. ITINERARI A PEU PEL CAMÍ DEL XORRO (SL CV 123)

Sam, 24/09/2011 - 10:00 - 12:00

Tots els països consideren que el patrimoni cultural representa la seva cultura i la seva història d’una forma privilegiada. Tant és així, que sovint aquest patrimoni esdevé un símbol de la identitat dels pobles. El patrimoni expressa, en qualsevol cas, la riquesa cultural col·lectiva i comuna, i és un factor de coneixença mútua i d’entesa entre les nacions.
Les Jornades Europees del Patrimoni van ser creades per inciativa del Consell d'Europa l'any 1991 amb la finalitat d'apropar a la ciutadania europea a aquest tresor col·lectiu, tant a la seva realitat més local, com a aquesta dimensió continental, no menys certa ni de menys interès.
El Museu Comarcal de l'Horta Sud des de 1993 s'ha sumat a aquesta iniciativa organitzant cada any una activitat per a donar a difondre entre la ciutadania les diferents vessants de la riquesa cultural de la comarca de l'Horta Sud. El lema que proposa enguany és ARQUEOLOGIA I PAISATGE. En aquesta linia l'activitat proposada enguany consisteix en un itinerari a peu pel sender local SL CV 123 que discorre entre el Mas del Jutge i el nucli urbà de Torrent.
Aquest sender té com a fil conductor el caixer de l'antiga sèquia que des de l'edat mitjana fins els anys setanta del segle XX ha regat les hortes de Torrent i Picanya. Trobarem llocs interes com ara la font de Sant Lluis, des d'on brollava el cabal que es retenia a l'assut del Pantà, des d'on es canalitzava vora barranc a buscar el nucli urbà de Torrent. Es visitarà el mas del Jutge i al llarg del recorregut es faran parades per a explicar els diferents elements patrimonials.

Lloc de trobada: Esglesia del Mas del Jutge
Hora: 10 hores
Durada estimada de l'activitat: 2 hores.
Es recomanable dur gorra i aigua

Plànol del recorregut

Més informació:  96.158.82.21 / museu@museuhortasud.com

Tot i que la participació en l'activitat és lliure i gratuita, es convenient inscriure's prèviament per telèfon o mail.

Més informació sobre les Jornades Europees de Patrimoni:

Ministeri de Cultura

Consell d'Europa